
Co to jest pozycjonowanie?
Mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu pozycjonowanie stron internetowych to zestaw pewnych przemyślanych i zaplanowanych działań, które mają na celu uzyskanie jak najwyższego miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania dla danej strony. W rzeczywistości pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem, którego zadaniem jest taka optymalizacja strony i jej zawartości, aby podczas indeksowania i analizowania przez wyszukiwarkę internetową pod kątem danego zapytania została ona oceniona jako wartościowa dla internauty oraz pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Co to jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization), o którym coraz częściej słyszy się z ust ekspertów od e-marketingu to po prostu bardziej zaawansowane pozycjonowanie stron WWW pod kątem algorytmów działania wyszukiwarek internetowych, w którym można rozróżnić dwie grupy działań – off-page (pozycjownowanie) i on-page (optymalizacja strony). Pierwsza grupa obejmuje wszystkie działania wykonywane poza witryną docelową, druga wszystkie działania wykonywane bezpośrednio na pozycjonowanej stronie internetowej. Tak jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, celem działań wchodzących w zakres SEO jest uzyskanie jak najwyższego miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Jak dugo trwa pozycjonowanie?
Na pytanie o to, ile trwa pozycjonowanie witryny internetowej nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wydawać by się mogło, że to po prostu „wygodna” odpowiedź, pod którą z chęcią podpisze się każda firma pozycjonerska, ale tak nie jest. Czas pozycjonowania witryny zależy od wielu czynników: branży, profesjonalisty, zastosowanej strategii SEO, historii strony, intensywności działań konkurencji. W niektórych branżach pierwsze efekty pozycjonowania są widoczne już po kilkunastu dniach, w innych trzeba czekać na nie znacznie dłużej. Dużo zależy również od specjalisty i obranej strategii działania, często strategie przynoszące szybkie rezultaty w dłuższej perspektywie czasowej przynoszą mniejsze korzyści niż te, które komuś niedoświadczonemu mogą się wydawać bardzo czasochłonne i mało efektywne.
Na której pozycji w Google będzie pojawiać się moja strona?
Po ostatnich zmianach algorytmów Google coraz trudniej określić rzeczywistą pozycję, na której danastrona jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane personalizacją wyników wyszukiwania. Personalizacja wyników to dopasowanie wyników wyszukiwania Google do konkretnego użytkownika w oparciu o dane tego użytkownika – jego lokalizację, adres IP, historię odwiedzanych stron internetowych, historię wyszukiwanych wcześniej fraz, kontakty zapisane w skrzynce Gmail oraz inne dane pozyskiwane z usług Google. Dodatkowo personalizacja wyników różni się dla użytkowników zalogowanych i niezalogowanych w Google. Dlatego ta sama witryna może być jednocześnie widoczna na różnych miejscach w wynikach wyszukiwania.
Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?
Umiejętne prowadzenie profilu na Facebooku lub firmowego fanpage może być bardzo zyskowne. Warto przy tym pamiętać, że reklama na Facebooku nie ogranicza się tylko i wyłącznie do małych boksów zwanych SocialAd’ami, które użytkownicy mogą zobaczyć w prawej części portalu lub galerii zdjęć. Reklama na fejsie to przede wszystkim umiejętnie prowadzony fanpage i sprawnie moderowana dyskusja pod postami, dzięki czemu administratorzy uzyskują efekt marketingu szeptanego, który wciąż jest jedną z najefektywniejszych form docierania do niezdecydowanego klienta.
Jak reklamować się na Facebooku?
Można zaryzykować stwierdzenie, że SocialAds odgrywają drugorzędną rolę w procesie promowania marki na Facebooku. Największą siłę przebicia ma tak naprawdę marketing społecznościowy. Co to oznacza? Mówiąc najkrócej, chodzi o dzielenie się za pośrednictwem firmowego fanpage informacjami, które tworzą prawdziwą wartość. Dzielenie się z „fanami” wartościowymi i użytecznymi informacjami sprzyja budowaniu więzi z marką oraz postrzeganiu firmy, jak również zatrudnianych przez nią specjalistów w kategorii autorytetów. To z kolei nie tylko ułatwia proces decyzyjny w przypadku chęci skorzystania z danych produktów lub usług, ale również sprzyja spontanicznym rekomendacją i polecaniu firmy innym potencjalnym klientom.
Ile trwa stworzenie strony?
Pytanie o czas niezbędny do zaprojektowania i stworzenia strony internetowej to kolejne pytanie z dziedziny marketingu internetowego, na które nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od poziomu złożoności tworzonej strony oraz zastosowanych technologii. Do stworzenia prostej strony wizytówkowej opartej na gotowym szablonie wystarczy nawet klika dni, podczas gdy przygotowanie rozbudowanego serwisu z autorskim systemem zarządzania treścią może zająć nawet klika tygodni. Dużo zależy również od Ciebie – jeśli wiesz, czego chcesz zaprojektowanie i stworzenie strony powinno przebiegać stosunkowo szybko.